joi, 14 martie 2013

Stat laic sau religios?

Am auzit in ultimele zile o idee care mie,cel putin,mi se pare aberanta:trecerea de la stat laic la un stat cel putin semi-religios,daca nu religios de-a dreptul.S-au fluturat tot felul de idei:trecerea in noua Constitutie a numelui lui Dumnezeu,pomenirea importantei bisericii ortodoxe si necesitatea trecerii in Constitutie a predarii religiei in scoli(???).Din cate stiu eu suntem in 2013,secolul XXI,nu in 1925 sa ne intoarcem iar la celebrul "Proces al Maimutelor".Constitutia trebuie ferita de asemenea insertii tocmai pentru a fi feriti pe viitor de abuzuri.Ce ne facem daca nu mai sunt majoritari ortodoxii in tara peste cateva zeci de ani?Ii expulzam,ii bagam la inchisoare,ii omoram pentru ca nu respecta Constitutia?Mi se pare un derapaj cam periculos.Hai sa ne intoarcem in Evul Mediu,daca asa vor cateva "capete luminate",la Inchizitie,omoruri si persecutii.Hai sa nu mai predam stiinta in scoli,sa predam creationismul,sa ne invatam copiii ca lumea are 7000 de ani si ca dinozaurii sunt doar niste jucarii plasmuite de imaginatia bogata a unora.Sa inchidem,zic,muzeele de stiinta,poate sa le transformam in catedrale,sa mergem la "Antipa" sa ne rugam,nu sa intelegem mecanismele naturii.Sa declansam un pogrom religios impotriva tuturor neortodoxilor ca doar nu sunt in Constitutie.Sa inchidem facultatile cu profil stiintific,laboratoarele de cercetare si tot ce tine de stiinta.Cand suntem bolnavi sa spunem o rugaciune,in loc sa luam un medicament.Poate merge si asa,nu stiu.Dar sigur nu vreau sa incerc.
Nu vreau sa supar si sa jignesc pe nimeni prin opiniile exprimate.Sunt un ateu convins si ma comport si vorbesc ca atare.Dar cred de asemenea in libertate.Am libertatea sa imi exprim parerile asa cum si altii o au.Am dreptul sa fiu ateu,sa nu cred intr-un Dumnezeu propovaduit de o biserica corupta si bolnava.Inteleg nevoia unora de religie pentru confort interior si le respect alegerea.Dar asta nu inseamna ca trebuie sa mi-o impuna si mie.
Imi doresc ca Romania sa fie un stat liber,democratic,in care sa nu se promoveze dicriminarea de nici un fel,mai ales religioasa.Chiar nu invatam nimic din istorie?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu