miercuri, 24 aprilie 2013

Democratie cu forta

Sa recapitulam cateva principii de baza in democratie:deciziile se iau in majoritate(simpla sau de alta natura),pe baza de vot sau reprezentare,legile,chiar prost intocmite,exista pentru a fi respectate si perfectionate dar in nici un caz incalcate si asa mai departe,regulile democratice fiind de bun-simt si cunoscute de toata lumea.Sintetizate ar suna cam asa:"Exista libertate totala de actiune pentru fiecare individ in limitele legii si fara a deranja pe ceilalti".
Am scris ieri un articol care a starnit ceva pasiuni si am avut ceva dispute pe diverse site-uri de socializare cu persoane declarat liberale dar care se pare ca nu inteleg regulile de baza ale democratiei.Am enuntat ideea ca Andrei Chiliman ar fi trebuit,inainte de a se implica in lansarea unei noi platforme politice(caci sa nu ne impiedicam in semantica,IRL-ul asta se vrea),sa aiba bunul simt sa demisioneze din partidul in care se gaseste acum.Caci,nu-i asa,nu e bine sa fii cu fundul in doua luntri?Dar,surpriza,are o jena in a demisiona din PNL fiindca ar pierde primaria sectorului 1,conform legii electorale.Si stim cu totii cat de mult tine domnul Chiliman la primaria sectorului 1.Deci,ca intr-o demonstratie matematica,rezulta ca Andrei Chiliman este lipsit de bun-simt,de etica si morala.Punct.Asta am enuntat eu si este parerea mea pe care o apar in continuare.De aici si pana la ce idei am auzit enuntate a mai fost un singur pas.In ciuda alegerilor democratice din PNL,in urma carora Crin Antonescu a fost ales presedinte(acum fie vorba intre noi,altul mai bun nu au gasit?),necontestate la timpul respectiv,exista voci care sustin ca Antonescu nu merita respect si sustinere,ignorand votul delegatilor.Pot achiesa la ideea asta dar da-ti demisia daca nu esti de acord!!!Sa faci opozitie din interior mi se pare de prost-gust.Votul democratic exprimat trebuie respectat.Regula de baza pe care multi au uitat-o!Nu esti de acord,poti pleca.Sunt de acord ca uneori votul popular este cel putin contrariant(vezi alegerile din Germania anului 1933 sau cele prezidentiale din Romania anului 2009) dar el trebuie respectat!Poporul poate fi educat dar nu ignorat!
In rest,imi mentin parerea ca ideile monarhiste vor fi aruncate in derizoriu prin alaturarea cu personaje de genul Melescanu,MRU,Pavelescu,Cotoi-Voinescu si altii ca ei.Mai este doar un pas pana ce populatia,cea nestiutoare si care este de datoria noastra,a monarhistilor,sa o informam de beneficiile acestui sistem de guvernare,sa spuna:"A,e clar o idee proasta daca vine de la asemenea personaje!".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu