miercuri, 20 februarie 2013

Modelul bulgar,grec sau spaniol

Asa cum inainte de Revolutie ne uitam la bulgari sa mai vedem si noi un meci sau un film mai bun,satui de sendwich-ul servit de TVR in cele doua ore de transmisie,tot asa ar trebui acum sa ne intoarcem privirea spre Sofia si sa luam in serios exemplul dat si de bulgarii de rand,care au iesit in strada in numar mare,in mod spontan,pentru a-si striga nemultumirile,cat si de guvernul bulgar,in frunte cu prim-ministrul Boiko Borisov,care a demisionat,declarand ca puterea ii vine de la popor.Noi?Am indurat taieri salariale,mariri de preturi aberante(pretul benzinei crestea in paralel cu scaderea pretului titeiului pe plan international),un presedinte care ne-a indemnat sa plecam din tara de parca era mosia lui tac-su,intoarcerea unui vot popular cavarsitor,bataia de joc pe fata si ce-am facut?Am iesit maxim 2000(!!!!) de oameni in strada.
In Grecia,fermierii nemultumiti de politicile europene isi dau produsele pe gratis celor mai saraci si infometati,iar totusi in Grecia pensia minima este undeva pe la 500 de euro,pe cand la noi sunt batrani care traiesc si cu sub 100 de euro pe luna.Noi?Ne-am caciulit in fata alora de la Bruxelles si tot am luat cei mai putini bani pe cap de locuitor din UE.
In Spania exista o asociatie impotriva evacuarilor fortate a oamenilor care nu isi mai pot plati chiria.S-a ajuns chiar la lupte de strada cu politia pe tema asta.Noi?Ne traim fanteziile la TV,uitandu-ne la ce case si-au facut politicienii nostri.Ca nu avem vocatia protestului si a iesirii in strada,pot intelege,dar sa nu te intereseze soarta ta si a copiilor tai e peste puterea mea de intelegere.
Concluzia?Ne meritam soarta cu varf si indesat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu